تبلیغات

پیچک

اُکسین «oxin92» - مطالب مهر 1394
اُکسین «oxin92»
اُکسین به معنای رشد و بزرگ شدن است و در زمان عیلامیان شهری آباد و پر سکنه بوده است (نام قدیم اهواز).
انواع طنز

طنز، همواره مضامین خود را از لابه‌لای حوادث اجتماعی می‌یابد؛ و در پی آن، نگاهی هم به مسائل سیاسی دارد. در این ارتباط، طنز در نقش یك آینه عمل می‌كند؛ و بر آن است كه عیبهای افراد را در مقابل دیدگانشان قرار دهد؛ آن‌چنان كه آینده عمل می‌كند و نقایص ظاهری انسان را نشان می‌دهد.


 طنز (Irony) به سه گونه اصلی تقسیم می‌شود

الف) طنز كنایه‌آمیز

این طنز كاملاً ادبی است؛ و به منظور جلوگیری از اشتباهات مكرر، مطرح می‌گردد. به طور مثال، اگر روزی محصلی در مدرسه بگوید «من درس را نمی‌فهمم»؛ و معلم در جواب بگوید «خوب! ما هم بیش از این انتظار نداشتیم»، معلم از طنز (satire) استفاده كرد، و طعنه در كلامش وجود دارد. اما اگر روزی محصلی مشاهده كرد معلمش با ناراحتی وارد كلاس شده و می‌گوید: «یك خبر بد برایت دارم. نمره‌ات عالی شده!»، او از طنز كنایه‌ای استفاده كرده است.
در طنز كنایه‌ای، تنها معنای ضد آنچه بیان شده، مورد نظر است. در صورتی كه در انواع پیچیده آن، نه تنها همان گفته اول مد نظر است، بلكه معنای ضد آن هم مورد نظر بوده است. استفاده ازاین طنز، این خر را ره همراه دارد كه شخصی شنونده، دچار سوءتفاهم شده، ناراحت گردد
.

ب) طنز دراماتیك

طنز دراماتیك به طنزی گفته می‌شود كه میان گفته شخصیتهای داستانی و خالق داستان، اختلاف بیندازد. به عبارت ساده‌تر، اختلاف بر سر گفتة سخنگو و منظور و مقصود اصلی نویسنده است. گاه دیده شده كه سخن یكی از شخصیتهای داستانی، كاملا‌ً واضح و آشكار است، اما نویسنده، مقصود و غرض دیگری از طرح آن دارد
.

ج) طنز موقعیت

در این طنز، میان پیشگویی در بروز حادثه‌ای و خود حادثه كه به وقوع می‌پیوندد اختلاف وجود دارد. به طور مثال، اگر یك شب مردی در سینما، با همسر دومش، به صورت تصادفی، كنار همسر اولش بنشیند، چنین طنزی به وقوع می‌پیوندد.
در پایان باید به این مسئله اشاره شود كه انواع طنزهای ذكر شده با پارادوكس یا جملات تناقض‌نما، متفاوت است. پارادوكس، جمله‌ای است كه ظاهراً اشتباه به نظر می‌رسد، اما در باطن، درست مثل جمله معروف «ادب از كه آموختی؟ از بی‌ادبان» است
.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

پنجشنبه 30 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

چهارشنبه 22 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات
از همکار گرامی سید عیسی موسوی 
http://moraatnazir.mihanblog.com
با تشکر از برادر گرامی 




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

سه شنبه 21 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات
کاری از برادر گرامی 
سید عیسی موسوی 
http://moraatnazir.mihanblog.com




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

سه شنبه 21 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات
برگرفته از وبلاگ 
برادر سید عیسی موسوی 

http://moraatnazir.mihanblog.com





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

سه شنبه 21 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات
برگرفته از وبلاگ 
http://moraatnazir.mihanblog.com
از همکارگرامی  و مدرس ضمن خدمت 
سید عیسی موسوی 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

سه شنبه 21 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات


رنگ ها در همه جا هستند. و در فرهنگهای مختلف اغلب معانی متفاوتی دارند .

مشکی رنگ سلطه و قدرت است، همچنین نشان دهنده اطاعت و فرمانبرداری است ،

لباس مشکی پوشیدن برای زن به معنی فرمانبرداری از مرد است. 

لباس مشکی می تواند مقهور کننده باشد، یعنی منزوی یا شریر به نظر می رسد.

شخصیتهای منفی، مانند دراکولاهم، اغلب لباس مشکی می پوشند.

سفید مظهر معصومیت و پاکی می باشد. رنگ روشن با همه چیز تناسب دارد

رنگ قرمز، پرشورترین و تندترین رنگ است که سبب سریعتر شدن ضربان قلب و تنفس می شود.

همچنین رنگ عشق است. ماشینهای قرمز اهداف مورد نظردزدها می باشند.

 

رنگ صورتی که رویایی ترین رنگ است، آرامش بخش  است. مضر برای تیمهای ورزشی حریف

 

رنگ آبی، رنگ صلح و آرامش است. رنگ آبی می تواند سرد و یأس آور هم باشد.

رنگ آبی نشان دهنده وفاداری است.مفید برای ورزش های قدرتی

رنگ سبز مظهر طبیعت است. نشاط آور و آرامش بخش است. برای چشم، ملایم ترین رنگ است و می تواند قدرت دید را افزایش دهد مظهر باروری است سبز تیره برای مردان نشان دهنده ثروت است.مفید برای بیماران

 

رنگ زرد رنگی که کمتر از سایر رنگها چشم را جذب می کند . اگر زیاد مورد استفاده قرار گیرد میتواند مقهور کننده باشد، رنگ زرد تمرکز را افزایش می دهد، همچنین متابولیسم ( سوخت و ساز) راتسریع می کند.

رنگ ارغوانی، رنگ سلطنتی نشانگر تجمل، ثروت و ظرافت است. همچنین زنانه و رویایی است. 

رنگ قهوه ای رنگ  غم انگیز و یأس آور  می باشد قهوه ای روشن نشان دهنده صداقت است 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

جمعه 17 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات


آهو (مظهر ازادگی و بی گناهی )

آسمان (پاکی )

آینه (پاکی و صفا)

آب ( روشنی و حیات) 
اسب (هوشیاری ، شجاعت ، نجابت )
پلنگ ( تکبر و بلند پروازی )

پشه (ضعف و ناتوانی )
جغد ( شومی و نحسی )
باز ( فال نیک )

باد صبا ( خوش خبری و پیام آوری )

تاج ( سروری و بزرگی)

الاغ ( کودنی و صبوری )
بره (معصومیت )

چشمه ( پاکی و زلالی و زایش)
خرس (پر خوری وشهوت )

خزان(افسردگی و غم)
بلبل(بی توجهی و شیداییو عاشقی و دلباختگی )
خرگوش ( غفلت )

زمستان (مرگ و نابودی)

دریا ( عظمت و بخشندگی )

درخت بید ( لرزان و مضطرب)
بوقلمون (چند رنگی و بی اثباتی )
روباه ( مکر و حیله )

رود ( حرکت و تلاش )
بزغاله (شیطنت )

بز (دانایی)

بهار(شادابی و طراوت ورویش)
سگ ( وفاداری )

سنگ ( سرسختی و سنگ دلی)
ببر ( ضعیف کشی)
شیر ( شجاعت و قدرت )

شتر مرغ( بهانه جویی)

شب( تاریکی وجهل و ستم)
بوتیمار (حرص و طمعو غم خوردن )
پرستو (فال نیک و بهار )
شتر (کینه توزی )
طوطی ( تقلید )
عقاب (خودسپندی )
کرکس ( غرور و تکبر )
لک لک (شادی و نشاط )
سیمرغ ( بلند پروازی و همت )

سبزی( پاکی و تقدس)
کبک ( خوش خدامی و طنازی )

روز( نور و روشنایی)
زرافه ( بلندی و نشخواری )

زیتون(صلح و آشتی)
کلاغ ( شومی و نحسی و سخن چینی  )
ماهی ( زیبایی و امید و زندگی و پویایی)
گربه ( بی وفایی و دزدیو بی چشم و رویی )

گوسفند ( خونسردی )
فیل ( یکدلی و قدرت )
گرگ ( درنگی و تجاوز )
نهنگ (عظمت و درندگی )
موش (حقارتوموذیو خسیسی )
کفتار (دزدی و نحسی )
میمون ( تقلید و اطوار )

مار(خوش ظاهر و باطن بد)
عقرب ( زیرکی و خودنمایی )
هما ( سعادت )
قناری ( خوش اوازی )

قورباغه(زشتی)
هدهد (مژده )
کرگردن ( تنومندی پرزوری )

طاووس ( زیبایی و غرور )

عقاب ( بلند پروازی و تیزبینی )

نسیم ( انسان آزاده )

کوه ( استقامتو استواری )

شیر ( شجاعت )

هما ( سعادت و خوشبختی )

ماه ( ایثار و زیبایی )

شب ( ظلم و ستم )

زیتون ( صلح و آشتی )

سرو (آزادگی و جاودانگی )

شمع ( معشوق ) 

صدف ( خاموشی و سکوت )

گل سرخ ( عشق و طراوت )

گل نیلوفر( عزاداری و ماتم)

نی ( انسان غریب و دورافتاده از وطن )

باران ( رحمت و بخشندگی ) 

لاله ( شهید )

ملخ ( بی خیالی و راحت طلبی)

خفاش ( جهل و نادانی و شیطان)

موج (حوادث)

یخ ( دل مردگی )






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

جمعه 17 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات
چگونه در درس املا بازخورد بدهیم؟
معلم توانا به عنوان متخصص تعلیم و تربیت با علت یابی غلط دانش آموز که در کدام گروه قرار می گیرد به درمان درد دانش آموز در درس می پردازد. به عنوان مثال دانش آموزی که در املا کلمه «برادر» را به صورت «برارد» می نویسد. ایشان متوجه می شود که اشکال دانش آموز مربوطه به حافظه توالی است و درمان آن این است که بخش و صدا کشی را با ایشان بیشتر کار کند .
دانش آموزی که کلماتی که حروف عربی دارند را غلط می نویسد می فهمد که این نوع اشکال مربوطه به حافظه دیداری است که بیشترین اشکال دانش آموزان کشور ماست، برای درمان آن برخی معلمان در هر درس زیر این گونه کلمات خط می کشند. این گونه کلمات در هر درس شاید 20 کلمه بیشتر نباشند آن ها را در یک برگ (کلمات سه درس) بنویسیم و به دانش آموزانی که مشکل حافظه دیداری را دارند بدهیم و از آن ها بخواهیم بعد از نوشتن تکالیف هر روز این کلمات را که شاید سه سطر هم نباشد در زیر تکالیف بنویسند و هروزدر عرض 2 دقیقه این کلمات به صورت مستمر توسط دانش آموزان قرائت گردد.

اما در خصوص نحوه ی بازخورد به املا

به عنوان مثال دانش آموزی که نقطه و دندانه را کم یا زیاد می گذارد بعد از نوشتن کلمه تحسین (آفرین و توانسته اید بیشتر کلمات را درست بنویسید و ... ) دست روی اشکال می گذاریم و می نویسیم : «در گذاشتن نقطه یا دندانه دقت کن» و اگر به تعداد نقطه و دندانه حرف مورد نظر هم اشاره کنیم خیلی بهتر است.
دانش آموزی که نوع اشکال آن حافظه شنیداری است مثلا کلمه ی «مسواک» را «مسباک» می نویسد یا برخی کلمات را جا می اندازد یا آخر کلمه را درست نمی نویسد مثلا کلمه ی «گفتند» را «گفتن» می نویسد . با بررسی میزان شنوایی دانش آموز که آیا گوش هایش درست می شنوند یا یکی از گوش هایش افت شنوایی دارد و ... با تماس اولیایشان به پزشک متخصص ارجاع می دهیم و در صورت سالم بودن گوش در نحوه گفتن دیکته خود تجدید نظر می کنیم و یا برخی دانش آموزان کلمه را به صورت غلط تلفظ می کنند و با شنیدن تلفظ صحیح توسط معلم باز هم موقع نوشتن غلط می نویسند در صورتی که اولیایشان باسواد باشند پس از نوشتن جمله عاطفی که نشان از موفقیت او در نوشتن برخی از کلمات به شکل صحیح است می نویسیم « کلماتی که غلط نوشته ای در خانه با بزرگترهای خود تلفظ کن و از روی آن بنویس
دانش آموزی که نوع اشکال آن حافظه توالی است مثلا «مادر» را «مارد» می نویسد بعد از تشویق ایشان به خاطر نوشتن کلمات صحیح می نویسیم: «موقع نوشتن ابتدا به دقت بخش کن و پس از صداکشی بنویس» یعنی با این کار هم درد را تشخیص داده ایم و هم درمان را ارائه داده ایم . ما با نوشتن این جمله خاطر نشان می کنیم که اولیای محترم فرزند شما در بخش و صداکشی اشکال دارد و اگر کلمه را درست بخش و صدا کند دیگر در املا اشکال نخواهد داشت.
اگر دانش آموزی کلمه ی «شُد» را «شود» و «گفت» را «گوفت» می نویسد با توجه به آن چه در بخش اشکالات املایی گفته شد این گونه دانش آموزان مشکل آموزشی دارند یعنی این ها تفاوت «او – و» را با «اُ  ُ» نمی دانند. معلم متخصص پس از مشخص کردن غلط دانش آموز به جای آن که بگوید از روی این کلمات چندین بار بنویسد به ایشان تفاوت «او – و» را با «اُ  ُ» آموزش می دهد و استثنائات را هم به تدریج آموزش می دهد. می توان گفت این اشکال املایی مربوط به معلم اوّل بوده که در کلاس دوم نمود پیدا کرده است. اما بعد از بیان موفقیت ایشان به طور خلاصه می توان این گونه بازخورد داد: « پسر یا دختر خوب بدونه در این کلمات به جای «او – و» از «اُ  ُ» استفاده می کنیم
در خصوص دانش آموزانی که همیشه تمام کلمات را درست می نویسند هم می توانیم از بازخوردهایی که به صورت شعر هست استفاده کنیم و هم از خودمان در یک جمله کوتاه موفقیت وی را تبریک بگوییم . مثلا « شما در نوشتن دیکته توانا هستید!» و... البته اگر در هر دفعه از جملات متنوع و متفاوتی استفاده کنیم خیلی بهتر است.
شاید این سوال از طرف شما مطرح شود که نوشتن این گونه بازخوردها وقت زیادی می برد و برای گفتن 2 یا 3دیکته در طول هفته امکان دادن این گونه بازخوردها نیست. در جواب عرض می شود لازم نیست ما هر هفته 2 یا 3 بار دیکته بگوییم ، بدون این که بازخورد به دانش آموزان بدهیم. اگر یک دیکته در هر هفته با ارائه بازخورد مناسب باشد بهتر از دیکته هایی است که پشت سر هم در طول یک هفته گفته می شود.
اشکال عمده نظام ارزشیابی گذشته در کنار نقاط قوت آن ، همین مساله بود تدریس برای ارزشیابی بود نه ارزشیابی برای تدریس . همیشه شکست های دانش آموز در قالب امتحان های پی در پی به سر دانش آموزان کوبیده می شد بدون آن که علت یابی شود که چرا دانش آموز در دیکته این کلمات را غلط می نویسد و یا مثلا در ریاضی چرا نمی تواند مساحت مستطیل را بنویسد؟


ارسالی خواهرگرامی سرکارخانم داودی سرگروه محترم آبادان




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

جمعه 17 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات


بررسی و شرح سمبل های شعر سهراب سپهری

(خانه )

کاری از دکتر مهدی شریفیان





ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

جمعه 17 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات

نقد داستان عروس بید
کاری از ایوب بهرام

عروس بید» مجموعه داستانی است نوشته یوسف علیخانی، مشتمل بر ده داستان کوتاه که عبارتند از: پناه برخدا، آقای غار، هراسانه، پنجه، رتیل، جان قربان، عروس بید،  مرده گیر، بیل سرآقاو پیربی بی. این مجموعه داستان محملی است بر روایت رسم‌ها و رسومات مردمی ‌از سرزمین شمال و خاستگاهی به نام میلک. بیشتر داستان‌ها در میلک اتفاق می‌افتد یا روایت می‌شود.زبان داستان‌ها که در روایت کلاسیک است اما به شخصیت‌ها که می‌رسد، به لهجه محلی تغییر پیدا می‌کند. برای خواننده‌ای که با این لهجه آشنایی ندارد ابتدا کمی‌ثقیل جلوه‌گری می‌کند اما هرچه روند داستان و روایت صحنه‌ها پیش می‌رود ذهن خواننده با این نوع نوشته آشنایی پیدا می‌کند. در مجموعه داستان عروس بید علیخانی از بیان هیچ کلمه‌ای از لهجه زادگاه خود فروگذار نکرده. کلمات را همان طور که بیان می‌شود به قالب نوشتار آورده و برای خود هیچ گونه محدودیتی قائل نشده. در این لهجه ما با چند دسته کلمه وترکیب برخورد می‌کنیم: اسم‌ها: اسم‌ها اکثرا اسم‌هایی هستند که در مناطق دیگر ایران درگذشته استفاده می‌شده و حالا کمتر استفاده می‌شود مانند گلنسا، پنجعلی، روزعلی، مزدک‌علی، مشدی خالق، مشدی عاتقه، امان آقا، میرزا علی، گلناز، سروناز. اسم‌های مکان واشیا: گالش=کفش، کافرکوه، ظالم کوه و... 2- فعل ها و ترکیب ها: قدی قربان، نخواهه، نتانه، پساچینان، نخسبیدی، خواهان بودند، خواب بشوی... مضاف و مضاف الیه = بار برنج= بارِبرنج/ تکیه کلام= انقلی / هپرته=کله پرته یا پتره یاهمان قاتی پاتی/ لگد پاتو یا به قول راوی نالش/ سرخ گل= گل سرخ موصوف وصفت...

در عروس بید مانند دیگر داستان‌های فولکلور زن جایگاهی دارد همتراز مرد، شانه به شانه. زن یک سایه نیست که گاهی باشد گاهی نباشد که همیشه و در همه بزنگاه‌های وقایع داستانی حضوری پررنگ دارد. در تمام داستان‌های دهگانه عروس بید زن عنصری است فعال و کاری. در «پناه بر خدا» که می‌شود گفت حرف اول را می‌زند اگرچه جوانک نداف محور اصلی داستان است اما این شخصیت کاربردی زن است که همه جا رنگ به رنگ می‌شود و هرجا در نقشی تازه ظهور می‌کند و ادای نقش می‌کند. در دیگر داستان‌ها هم اینگونه است که گفته شده. در هیچ کدام زن را شخصیتی توسری خور یا بازیچه یا مسخ شده نمی‌بینیم. همه جا کارایی خاص خود را دارد؛ از خانه داری گرفته تا کارهای گروهی و همفکری در مسائل اجتماعی در حدهمان محل زندگی. اما گاهی هم که جلوی تقدیر کم می‌آورد مانند دیگر زنان این مرزوبوم کاری نمی‌ماند جز به دوش کشیدن بار زندگی یک تنه.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

پنجشنبه 16 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

شنبه 11 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

شنبه 11 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات
علی(ع)

                           علی کان فتوت جان ایمان

                   علی زیباترین معنای قرآن   

                   علی آیینه نورجلال است

                  علی دریای علم لایزال است

                علی دروازه علم نبوت

                   در شهوار دریای فتوت

                   به فرمان خدا حیدر ولی است

                  خطاب لا فتی بهر علی است

                  علی فرقان وتورات وزبور است

                  بداندیشش حقیر روز کور است


علی نژادزارعی دبیرادبیات -شوشتر






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

جمعه 10 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات
شعر علی(ع)
عیدبزرگ غدیر،
عیدولایت امیرمومنان علی (ع)
برتمام مسلمین
 وشیعیان عاشق اهل بیت گرامی باد.

                                   علی(ع) 

                     علی آن کوه صبر وچاه پردرد

                     علی معنای زیبای شب قدر

                    خدا داند پس ازننگ سقیفه
                  چه کردآن تکسوارخیبر وبدر !

علی نژادزارعی دبیرادبیات -شوشتر






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

جمعه 10 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات
آموزش روش های تدریس
روی واژه ی پایین کلیک کنید




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

پنجشنبه 9 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات
انواع روش های
خوانداری1

آموزش انواع لحن




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

پنجشنبه 9 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

پنجشنبه 9 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات
طرح ابتکاری




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

سه شنبه 7 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات

دراین روش یک جدول به تعداد دانش آموزان به اضافه ی یک خانه اضافی برای معلّم روی تخته سیاه رسم می کنیم . یکی از دانش آموزان با خطّ خوش کلمه هایی را که هر یک از دانش آموزان می گویند در خانه های جدول می نویسد و در انتها معلّم همه­ ی کلمه هایی را که فکر می کند مورد نیاز جدول است می گوید تا پر شود.

در طول انجام این فعّالیّت فکر بچّه ها درگیر است که معلّم می خواهد چه کاری را انجام دهد و هدف او از این کار چیست ؟ به عنوان مثال جدول زیر بر روی تخته سیاه آماده شده است :

                          فوتبال ـ انتظار ـ جنگل ـ سوسک ـ محبّت

                         عاشق  ـ  چادر  ـ  نوشتن  ـ  تارزان ـ  معلّم

                          باران ـ تابستان ـ  شب ـ  ستاره ـ شرکت

                         برف ـ شکوفه ـ دنیای وارونه ـ خدا ـ مهتاب

کلمات ممکن است اصلاٌ به هم مربوط نباشند یا این که برخی از دانش آموزان زیرک تا حدودی متوجّه هدف معلّم شده اند و کلمات مرتبط به هم را می گویند . به هر جهت وقتی این فعّالیّت برای اوّلین بار در کلاس   انجام شود ، سؤالات بسیاری در ذهن ایجاد می کند .

تمام این جریانات در کلاس موجب تقویت قوّه­ ی تفکّر و نویسندگی در دانش آموزان می شود . لازم است در مورد هدف و روش انشانویسی با استفاده از جدول کلمات توضیح مختصری بدهد . ابتدا از دانش آموزان می خواهیم به جدول نگاه کنند و به مدّت یک یا دو دقیقه در مورد کلمات فکر کنند . سپس از بچّه ها می خواهیم در گروه خود قرار گیرند و با استفاده از این کلمات و ارتباط منطقی و مناسب بین کلمه ها و قراردادن آن در جمله شروع به نوشتن انشا کنند و موضوعی هم برای انشای خود انتخاب کنند . اگرآن ها به کلمات دیگری نیاز داشتند می توانند به خانه های جدول اضافه کنند. بهتر است این روش گروهی انجام  شود تا بهتر بتوانند بین کلمات ارتباط برقرار کنند . قسمتی از انشای یک گروه : در دنیای وارونه سوسک فوتبال بازی می کند . آفتاب در شب و برف در تابستان و شکوفه در آسمان دیده می شود و ...   .


با تشکر از خانم مرادی از ایذه 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

سه شنبه 7 مهر 1394 :: نویسنده : گروه ادبیات


( کل صفحات : 2 )    1   2   
درباره وبلاگ


با سلام
وبلاگ حاضر با تلاش جمعی از همکاران ادبیات استان خوزستان راه اندازی شده است . تلاش ما بر این است که جریانی آرام ولی همیشگی با همدلی و صمیمیت ایجادنماییم و این کار گوشه ای از این حضور سبزدوستان و شیفتگان علم به تشنگان ادب می باشد.
تماس با ما 09163045783
oxin92@yahoo.com
زیر مجمعه های این وبلاگ ( شکرستان)(اخبار)(علمی آموزشی)(نمونه سوال)می باشند
zahednamazi@mihanmail.com

مدیر وبلاگ : گروه ادبیات
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر

امکانات جانبی